پزشکان گفتار درمانی مشهد
نوشته شده توسط : علی

اکثر اختلال ها خود به خود درمان نمی شود، مگر با از بین رفتن اعتماد به نفس کودک و کاهش سطح تعامل او با محیط اطراف. به طور معمول اکثر افرادی که فلج مغزی هستند دارای اختلال گفتاری می باشند. پزشکان گفتار درمانی مشهد از مشاور مدرسه یا پزشک خانوادهی خود بخواهید تا گروههایی را به شما معرفی کنند که اعضای آن کودکانی با سن و مشکلات رشدی مشابه کودک شما هستند. دشوار است که آنچه را که میخواهند بگویند، را درک کنید، اما این بدان معنا نیست که کودک نیاز به درمان دارد. SLP، اغلب خدمات این کودکان را در سن نوجوانی آغاز میکند و طی سالهای مدرسه ادامه مییابد حتی اگر فرزند شما در یک سرویس گفتار درمانی، ثبت نام شود، ممکن است نیاز باشد که تمرینات گفتاری در خانه را برای حمایت از درمان انجام دهید. حتی چنانچه آسیب دیدگی فرد به اندازه ای باشد که توانایی صحبت کردن را از او گرفته باشد می توان به فرد کمک نمود تا برای برقراری ارتباط روش های ارتباطی مکمل و جایگزین را انتخاب کند. این موضوع می تواند به مشکلات حافظه، حل مسئله و مشکل در صحبت کردن یا گوش دادن منجر شود.

اما سوالی که ممکن است برای خیلی از والدین در زمینه گفتار درمانی کودکان ایجاد شود در مورد زمان مراجعه به کلینیک گفتار درمانی برای درمان کودکان است. خیلی از والدین اگر چه به وضوح مشکلات گفتاری را در کودک خود مشاهده می کنند اما حاضر به پذیرش این موضوع نیستند و سعی در توجیه دارند. در سنین پایین به دلیل انعطاف پذیری بالای مغز، بسیاری از اختلالات ارتباطی را می توان راحت تر و سریع درمان کرد. در صورت مشاهده هر یک از علائم در سنین ذکر شده حتماً نسبت به درمان کودک خود در کلینیک گفتار درمانی اقدام کنید. این خدمات توسط متخصصان گفتار درمانی (SLP) ارائه می شود که اغلب به آنها گفتاردرمانگر گفته می شود. دانشجوی موفق رشته گفتار درمانی کسی است که به زبان انگلیسی و دانش کامپیوتر مسلط باشد. به طور کلی سرعت پیشرفت برخی مراجعین در رشته های توانبخشی، آهسته می باشد. اما با توجه به حجم بسیار زیاد سوالات در زمان انتخاب رشته، فرآیند پاسخگویی کمی طولانی تر شده و شاید کمی دیرتر از زمان های دیگه سوالاتتون رو پاسخ بدیم.

اشاره نمود. در بزرگسالی با توجه به آن که افراد با مسئولیت های اجتماعی و شغلی مهمی رو به رو می شوند نیاز است که با حل مشکلات گفتاری و ارتباطی خود اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. باید به این نکته توجه گردد که برای اینکه گفتار درمانی شروع کنید، نیازی به عجله نیست. 2-افرادی که در در تلفظ اصوات گفتاری دچار مشکل هستند می توانند برای درمان به گفتار درمانگر مراجعه نمایند. همچنین زمانی هم که فرد برای درمان به یک گفتار درمانگر خوب مراجعه میکند در میزان نتیجهگیری از درمان اثرگذار است. این مشکل در دوران کودکی شروع میشود و در برخی موارد در تمام طول عمر ادامه پیدا میکند. تست مهارت های ارتباطی غیرکلامی: گفتار درمانگر سعی میکند متوجه شود که کودک تنها در ادای کلمات و جملات مشکل دارد، یا بطور کل در برقراری ارتباط با دیگران ناتوان است. چون بعضی از بیماران به کندی پیشرفت می کنند.همچنین باید انعطاف پذیر باشند زیرا مراجعه کنندگان دامنه سنی متفاوتی از ۲ تا ۹۰ ساله راشامل می شوند.دانشجوی این رشته باید به درس زبان انگلیسی وکامپیوتر مسلط باشد وبه لهجه های مختلف کشورخود مانند کردی، ترکی و… این رشته برای جوانان کنجکاو،رشته بکری است .یک گفتار درمان می توانددردرمانگاه ها،مراکز بهداشتی،مراکزویژه توانبخشی ومراکز آموزش وپرورش استثنایی فعالیتکنند.قسمت عمده کارآنها درارتباط با ناشنوایان وکم شنوایان است.

 

گفتار درمانگران، متخصصان آموزش دیده ای هستند که با کودکان یا بزرگسالان سر و کار دارند. حتی افراد بزرگسالی که به دلیل سکته یا ضربه به سر توانایی گفتار، درک صحبت دیگران و یا بلع را از دست داده اند نیز می توانند با مراجعه به کلینیک گفتار درمانی مشکل خود را حل کنند. مثلاً برخی از افراد مراجعه کننده به کلینیک گفتار درمانی افرادی هستند که در کودکی در تلفظ صداهای مختلف دچار مشکل بوده اند و این مشکل تا بزرگسالی آن ها را همراهی کرده است. با مراجعه به این مرکز به خوبی می توانید خود یا کودک دلبند خود توسط بهترین گفتار درمان ها مورد ارزیابی قرار بگیرید تا نوع اختلال شما تشخیص داده شود. برای مطرح کردن مشکلاتنان شما می توانید از طریق واتس اپ، تلگرام یا فرم تماس با ما اقدام کنید. در این کلینیک شما عزیزان می توانید از بهترین خدمات گفتار درمانی بهره مند شوید. در واقع در این زمینه کودک قادر به بیان کامل و واضح جملات نیست و مدام در صبحت های خود مکث طولانی دارد و کلمات را به صورت نادرست تلفظ می کند. از کودک خود بخواهید زبانش را بیرون و معلق نگه دارد و سپس با قرار دادن روی لب یا دندان، به آن استراحت دهد





:: بازدید از این مطلب : 131213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 14 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: